Дніпропетровська ОДА постійно оголошує тендери на рекламні та маркетингові послуги, для публікацій в ЗМІ, мова йде про мільйони гривень під час воєнного стану
Тендери Дніпропетровської ОДА на ЗМІ, рекламу оголошуються постійно. Цим активно займається й Дніпровська міська рада.
При цьому Дніпропетровська ОДА та Дніпровська міськрада тісно пов’язані, у тендерах цих структур можемо прослідкувати однакові схеми, навіть переможці одні й ті ж самі (подробиці про сумнівні тендери на рекламу та ЗМІ Дніпровської міськради можна дізнатись з нашого великого журналістського розслідування). Так, єдиним учасником тендеру Дніпропетровської ОДА на 600 тис грн є відомий посередник Храпко Олександр Ігоревич, який переміг вже в багатьох тендерах Дніпровської міськради та отримав із бюджету понад 19 млн грн. Підкреслюємо, сам він замовлені послуги не надає, а є лише посередником.
Всі ці тендери оголошуються з метою нібито інформування населення про діяльність посадовців.
Публікація створена в рамках проєкту за фінансової підтримки Європейського Союзу. Відповідальність за зміст та висловлені погляди несе громадська організація «Антикорупційна правозахисна рада».
При цьому інформованість вибіркова: ви будете знати лише те, що дозволять вам знати. А якщо у вас виникнуть питання до реальної діяльності посадовців щодо розпорядження бюджетними коштами, державним та комунальним майном, про ймовірну корупцію, то відповідь отримати складно, доходить до судів.
Так, Інформаційне агентство ГО «Антикорупційна правозахисна рада» судиться з Дніпровською міськрадою з приводу того, що остання незаконно приховує інформацію про свою діяльність, ймовірну корупцію, розкрадання земель, незаконні будівництва. Про це ми писали раніше.
Але при цьому з державного бюджету регулярно виділяються мільйони на висвітлення діяльності посадовців у сторонніх ЗМІ, при цьому в указаних структурах працюють штати журналістів за бюджетні кошти. Звісно, посадовці в цих публікаціях виглядають, як справжні герої, патріоти, великі політичні діячі. Це дуже зручно – оформити власну політичну рекламу за гроші платників податків, за ваші гроші.
При цьому вартість послуг сторонніх ЗМІ дуже висока – так, за коротку публікацію в соціальних мережах, яка максимум складається з двох-трьох невеликих абзаців (а в Телеграмі взагалі може бути з одного речення), виділяють в середньому 10 000 грн. Якщо додати ще 2-3 тисячі, то це місячна зарплатня рядового журналіста.
На мільйони, які виділяють з бюджету, можна з легкістю утримувати десятки власних інформаційних служб та джерел.
При цьому власні інформаційні служби є, вони також фінансуються з бюджету. Але чи невже вони настільки неефективні, що їх не вистачає?
Що ми можемо припустити? (але тільки припустити, бо це лише наша хвора фантазія, а все насправді добре)
Можна припустити, що через ці тендери реалізується ефективна схема:
- За бюджетні кошти фактично здійснюється підкуп місцевих ЗМІ. Тепер про владу або добре, або нічого.
- Значна кількість ЗМІ належить відомим політичним діячам та бізнесменам, які мають суттєвий вплив на владу. І ці діячі отримують кошти на підтримку власних ЗМІ з бюджету для власної агітації та доходу.
- Можна припустити, що тендери дозволяють розкрадати державні кошти.
- Посередники, які приймають участь в тендерах та перемагають, викликають сумніви. Навіщо вони потрібні, без них не можна безпосередньо зв’язатися із ЗМІ? Та й посередники не змінюються, ніби інших немає взагалі.
Тендери Дніпропетровської ОДА на ЗМІ, рекламу: фіктивні конкурси?
Сайти та канали, які отримають кошти з бюджету та змушені висвітлювати події на замовлення
Якщо уважно розібрати тендери, які оголошує Дніпропетровською ОДА, то закономірно виникають питання…
Проте ці питання повинні виникнути в аудиторів та правоохоронців.
Але поки що їх задає лише громадськість.
Наприклад, розглянемо тендер на рекламні та маркетингові послуги. На них виділяється з бюджету 1 500 000 грн для оплати розміщення 175 публікацій.
При цьому з самого початку вказується, де саме публікації розмістити. Тобто ті ЗМІ, які отримають кошти, визначені ще до проведення конкурсу. Якщо взяти конкретно цей тендер, то наступні інтернет-джерела повинні отримати бюджетні кошти за піар посадовців:
Інтернет сайти:
dpchas.com.ua
dnepr.info
gorod.dp.ua
056.ua
dnpr.com.ua
nashemisto.dp.ua
dnepr.express
0564.ua
0566.com.ua
5632.com.ua
5692.com.ua
Telegram-канали:
https://t.me/dnipro_now
https://t.me/dneproperatyv
https://t.me/truexadnepr
Тендер означає конкурс. Розгляд пропозицій. Якщо рекламні послуги – то в тендерному конкурсі повинні приймати участь різні ЗМІ, ФОП, які ці послуги можуть надати.
Але в даному випадку вже вказано, на які ЗМІ та телеграм-канали виділяються кошти.
Це якби Дніпровська ОДА оголосила тендер на розміщення публікацій на сайті ІА ГО «Антикорупційна правозахисна рада». І хто ж буде приймати участь в конкурсі? Десять ФОП-посередників, як Храпко? Чи може приймати участь буде gorod.dp.ua?
Тепер ви розумієте абсурдність ситуації?
Окрім цього, виходить, що одна публікація у вказаних джерелах коштує майже 9000 грн.
Дніпропетровська ОДА фінансує телебачення Дніпровської міськради?
А ось ще цікавий тендер Дніпропетровської ОДА. 2 000 000 грн з бюджету Дніпропетровської ОДА виділяють на телеканали, серед яких державний канал «ДніпроTV», який відноситься до Дніпровської міськради. Також із державного бюджету отримують гроші «Відкритий» та «11 канал».
Єдиний учасник та переможець – посередник. Це Шуліка Анна, яка зааналогічні тендери від Дніпровської міськради отримала мільйони.
«Наше місто», посередники та 17 тисяч за публікацію!
А ось тендер Дніпропетровської ОДА на 600 000 грн, в якому єдиним учасником є славнозвісний посередник Храпко Олександр Ігоревич. Ми з’ясували, що Дніпровська міськрада постійно проводить тендери на одну й ту ж саму закупівлю, при цьому в одному тендері перемагає газета «Наше місто», а в іншому – Храпко, який зобов’язується розмістити в газеті «Наше місто» публікації. Фактично відбувається дублювання. Виникає питання: скільки безпосередньо отримує сам Храпко за посередницькі послуги (тисяч, мільйонів гривен?)? Чи не могли в міськраді обійтись без витрачання коштів на посередника? Ми бачимо, що тендери вигравали безпосередньо ЗМІ, чому ж тоді в інших випадках фігурує посередник?
В тендері, про який мова, зразу ж вказали виконавців, які будуть розміщувати в себе публікації. Це «Наше місто» та «Днепр печерний». Єдиним учасником є Храпко. А хто ж буде переможцем, підкажіть?
Це якби було розміщено тендер на публікації на сайті ІА «Антикорупційна правозахисна рада», й приймав участь в цьому якийсь посередник, а не сама «Антикорупційна правозахисна рада»… Абсурд?
З тендеру виходить, що публікація в «Нашому місті» КОШТУЄ ПОНАД 17 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ З БЮДЖЕТУ!!!
Банери замість дронів. Необхідно три мільйони, щоб населення знало, куди йти «русскому военному кораблю?»
А ось тендер на виготовлення реклами для бордів. Що ж такого важливого під час воєнного стану хочуть на 3 100 440 гривень з бюджету сказати посадовці, такого корисного, інформативного, що для цього потрібні борди? Мабуть, ця інформація важливіша за дрони для ЗСУ, на які звичайні люди віддають останні гроші з власної кишені…
Учасник та переможець в тендері один – ТОВ «Аутдор Дніпро». Про це товариство детально є в матеріалах за посиланням.
Тендери Дніпропетровської ОДА на ЗМІ, рекламу: навіщо вигадувати нові схеми, коли є старі?
Отже, виходить, що «на манеже одни и те же». Одні й ті самі посередники приймають участь в тендерах як Дніпровської міськради, так і Дніпропетровської ОДА. Одні й ті самі приватні інформаційні ресурси фінансуються з бюджету. Одні й ті самі схеми, ймовірно, розкрадання коштів…
Але при цьому Дніпровська міськрада ухиляється від того, щоб надавати громадянам важливу публічну інформацію про розпорядження бюджетом, комунальним майном. Суд визнав одну з лазівок такого приховування інформації незаконною за повозом ІА ГО «Антикорупційна правозахисна рада», але це лише одна з лазівок, тому проблема залишається.
А паралельно виділяються з бюджету ДЕСЯТКИ мільйонів щорічно нібито на інформування населення про діяльність як Дніпропетровської ОДА, так і Дніпровської міськради. Проте справній стан справ приховується. Ви будете знати лише те, що вам дозволять. І це вам дозволять за ваші ж кошти. Тобто платники податків фактично оплачують піар посадовців, платять за той пил, який кидають їм в очі, щоб створити чарівну картинку.
Нагадуємо, раніше ми писали, що в Дніпрі масово виявляють незаконні мафи.
Відкрийте більше з АПР
Підпишіться, щоб отримувати найсвіжіші записи на вашу електронну пошту.