Були проведені тендери з великим корупційним ризиком: Криворізька міська рада замовила інформаційні послуги в приватних медіа.

Кривий Ріг: посадовці та політики у владі піаряться за бюджет, на це виділяються десятки мільйонів.

А щоб приховати це, «піарасти» вигадують для тендерів цікаві назви: «Послуги з висвітлення щодо безпеки й захисту мешканців, виконання соціально-гуманітарних програм, роботи об’єктів критичної інфраструктури та іншої важливої інформації в умовах особливого правового режиму (воєнного стану) через засоби масової інформації».

Мовляв, з бюджету потрібно терміново виділити мільйони, щоб мешканці Кривого Рогу дізналися про діяльність Криворізької міської ради імені Вілкулів, як вони захищають народ від агресора, як вони відбудовують місто, які вони молодці, а також які молодці – їхнє оточення.

І замовляють «піарасти» за бюджет політичну рекламу самих себе вже не в перший раз – рік назад про це в нас вже виходила публікація. Почитайте, там про людей з «двіжухи» колишніх регіоналів та їхніх сил, наприклад, «Опозиційного блоку» Вілкула, які раптово (невже?) стають переможцями в тендерах на мільйони.

Подібні замовлення на послуги приватних ЗМІ практикуються в області, особливо в Дніпрі, де витратили на це за останні роки сотні мільйонів, і навіть Дніпропетровська ОДА не нехтує «смачними» способами розпилу бюджету – ті ж самі посередники та «фунтіки», яких посадовці ставлять на свої тендери в Дніпрі, виконують і її замовлення.

Взагалі, ми багато зібрали матеріалів, як, можна припустити, розкрадають бюджет через тендери на ЗМІ, ось посилання.

А ці тендери дійсно несуть великий корупційний ризик, оскільки на одну коротку публікацію, наприклад, у телеграмі можуть витратити 10-20 тисяч гривень. І буде вона про те, як якийсь можновладець (мер, син мера, кум мера, великий політичний «аналітик» аля Арестович – у нас є один такий очільник ради, блондиніста жінка бізнесмена, яку призначили заступником головного начальника) щось там дуже корисне зробив.

І підкреслюємо, це гроші з бюджету, тобто з ваших кишень – кишень платників податків.

Убити двох зайців однім пострілом: і гроші розпилити, і замовити власний піар не за свої гроші, а за гроші народу, за гроші міста, за гроші держави.

Пікантності додає той факт, що приватні ЗМІ нерідко є підконтрольними політикам у владі – це їхні ЗМІ. І вони банально фінансують свої медіа-ресурси через тендери за бюджет. Наприклад, у Дніпрі багато ЗМІ можуть куруватися людьми Корбана, вони при цьому регулярно отримують вливання від міськради. А в Кривому Розі, наприклад, ТОВ «ІА «Кривбас он-лайн» підконтрольне Ярославу Гивелю, який був депутатом від «ОП» Вілкула.

І ще важлива особливість таких тендерів на ЗМІ: вони, зазвичай, грубо порушують законодавства про публічні закупівлі, оскільки нерідко конкурс на «висвітлення діяльності міської ради» оголошують з додаванням списку, на яких конкретно медіа-ресурсах необхідно розмістити інформацію. Так, у тендерній документації міститься список: ось на цьому сайті ми замовляємо. Отже, реальний переможець відомий завчасно.

А в Дніпровській міській раді навіть далі пішли – тут гроші виділяють на публікації в групах ФБ, які наповнені не реальними користувачами, а ботами, і які взагалі ніхто не читає.

І ще варто зазначити, що при місцевих владах діють і власні канали, і власна пресслужба. Проте все одно замовляють в приватних ЗМІ.

Ось так, Кривий Ріг: посадовці піаряться за бюджет.

Чому?

Бо справжні «піарасти».

Тендери на ЗМІ в Кривому Розі

Наприкінці січня завершилися театралізовані «конкурси» на «послуги з висвітлення щодо безпеки та захисту мешканців під час воєнного стану».

  1. Перший тендер стосується радіо та ТВ. За понад 12 млн грн замовлення виконає ТОВ «ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ «МЕДІА-СИСТЕМА». Пов’язане з Олександром Вілкулом та його оточенням, ми про це писали, «Наші гроші» про це писали.

При чому в тендерній документації було прописано, хто саме під керівництвом посередника – «Медіа-системи» –  буде надавати послуги.

– РАДІОСТАНЦІЇ (висвітлення 10 000 хвилин інформаційних повідомлень):

«Радіо П’ятниця», 99,1 МГц

«Мегаполіс», 105,2 МГц

«РАДІО КРИВБАС», 102,3 МГц

«Перець FМ»,

«Стильное», 101,4 МГц

– ТВ (10500 хвилин):

ОТВ (виробництво відеофільму)

«1 ПЕРВЫЙ ГОРОДСКОЙ» («ПЕРШИЙ МІСЬКИЙ.KR»)

Ось «незалежні» ЗМІ, де будуть цілувати кого потрібно куди потрібно, а критики та об’єктивної «незалежної» інформації можна чекати хіба що в питанні, як правильно погладити кицю.

  1. Другий тендер – на публікації в інтернеті. 5,5 млн грн отримало ТОВ «ІНФОРМАЦІЙНЕ АГЕНТСТВО «КРИВБАС ОН-ЛАЙН».
Кривий Ріг: посадовці піаряться за бюджет

Ярослав Гевель

Згідно аналітичної системи YouControl директором є Ярослав Орестович Гивель.

З 2010 до 2015 року був депутатом Дніпропетровської міської ради від Партії регіонів.

Депутат Дніпровської міської ради 7 скликання від партії «Опозиційний блок».

Станом на 2017 рік Гивель працював референтом генерального директора ПРАТ «Північний гірничо-збагачувальний комбінат», який входить до групи «Метінвест» олігарха Ріната Ахметова.

Гивель повинен буде сприяти розміщенню за бюджетні кошти повідомлень на таких «незалежних» інтернет-ресурсах та в газетах:

«Кривий Ріг новини- ІА «Кривбас Он-Лайн» https://krnews.ua

«Пульс: новини, факти, коментарі» https://puls-gazeta.dp.ua 

«ПЕРШИЙ МІСЬКИЙ.KR» https://one.kr.ua

«ІНФОРМАТОР» https://kr.informator.ua/

«Моя Газета Домашня»

«ВЕЧІР»

«ВІК. ВІСНИК КРИВБАСУ»

На нашу думку, тендери на послуги приватних ЗМІ за бюджет взагалі потрібно суворо регулювати, а краще – заборонити як корупційні.

Політики приходять до влади. А потім за ваші ж кошти піарять себе.

Під час воєнного стану.

І на це в Дніпропетровській області загалом уходять сотні й сотні мільйонів на рік!

А скільки в масштабах України?

Але політики та посадовці кажуть: суспільство повинно знати, що відбувається.

А що, Вілкул не може через власні ресурси (пресслужбу, сторінки в соціальних мережах, інтернеті) повідомити про свою діяльність?

Нам важко уявити, що президент Зеленський, або ж мер Дніпра Філатов, або ж навіть нововиявлений патріот України та «націоналіст» Олександр Вілкул повинен платити ЗМІ, щоб вони приїхали, наприклад, на його прес-конференцію чи донесли його позицію, висловлену публічно. Варто Філатову написати щось на своїй сторінці – це зразу ж БЕЗОПЛАТНО несуть всі місцеві канали. Так і Вілкул, де б він не з’явився, про це БЕЗОПЛАТНО напишуть, опублікують фото, відео.

Але посадовці наполегливо продовжують виділяти сотні мільйонів із місцевих бюджетів на фінансування незрозуміло чого – так званих «незалежних» ЗМІ, які підконтрольні «своїм» людям. Невже не корупція?

І чи не можна в цьому вгледіти порушення свободи слова, коли банально за бюджет підкупляють журналістів?

Нагадуємо, раніше ми писали про захоплення будівель пожежної частини біля ТЦ «Караван».

АПР-новини


Відкрийте більше з АПР

Підпишіться, щоб отримувати найсвіжіші записи на вашу електронну пошту.