На думку аудиторів та прокуратури, ТОВ «Автомагістраль-2016», яке займається дорогами в Дніпрі, допускає чисельні порушення під час тендерних конкурсів, проте їх попри це визнають переможцями.

Як ремонтують дороги в Дніпрі? «Своїм» людям, пов’язаним, ймовірно, з братами Дубинськими, Дніпровська міська рада віддає тендери на мільярди.

При цьому є висока вірогідність розкрадання бюджету з подальшим відмиванням грошей через підставні фірми.

ТОВ «Автомагістраль-2016» (посилання на досьє аналітичної системи YouControl), яке пов’язують з братами Дубинськими, неодноразово фігурувало в наших журналістських розслідуваннях. Прямий зв’язок не є очевидним, проте ТОВ «Автомагістраль-2016» завжди спливає там, де спливають інші фірми, що мають відношення до Дубинських, наприклад, ТОВ «Будінвест Інжиніринг». До речі, нещодавно в нас вийшло розслідування про ТОВ «КЦ «Лібертон», яке отримує сотні мільйонів насамперед від Дніпропетровської ОДА на ремонти шкіл та лікарень в області. І тут спливли зв’язки – ТОВ «Будінвест Інжиніринг» орендувало техніку в ТОВ «Автомагістраль-2016», а ТОВ «Автомагістраль-2016» орендувало її в фірми Олексія Буріка, родич якого керує ТОВ «КЦ «Лібертон».

ТОВ «Автомагістраль-2016» – це саме та фірма, яка займалась сумнозвісною «бруківкою за 100 мільйонів», через неї в Україні й спалахнув скандал навколо тротуарної плитки. Нагадуємо, у 2023 році в Дніпрі вирішили освоїти шалені гроші, які були отримані, ймовірно, з військових. Військові платять податок із зарплатні тій територіальній громаді, де вони закріплені. Гроші прийшли, а тут біда: Київ хоче забрати їх, та ще й якісь активісти кожні вихідні акцію «Гроші на ЗСУ» проводять… Коротше, можна припустити, що в мерії терміново треба було попилити бюджет. Ось тоді й вигадали «бруківку за 100 млн». Почали зривати майже новий асфальт, а замість класти нову бруківку. Здавалося б, ось дорога, її зробили два роки тому, вона без ям. Але ні – зірвати, щоб покласти нову. Абсурд полягав ще в тому, що зривали також тротуарну плитку, щоб покласти замість неї тротуарну плитку. Коли містяни побачили це, вони розгубились. У мережу потрапило багато відео, де демонтують фактично нормальні тротуари та дороги. До нас навіть зверталися журналісти телеграм-каналу «Дніпро оперативний / Війна», намагаючись з’ясувати, яка фірма цим займається та де подивитись на тендер, бо тендер на бруківку знайти дійсно не вдавалось. Але потім знайшли – його приховали за назвою «Ремонт автошляхів». Ось такий ремонт.

Ми, дослідивши цей тендер, виявили порушення. Так, у команді «Інформаційного агентства Антикорупційна правозахисна рада» працюють юристи, залучаємо колишнього співробітника БЕБ, але факт є факт: ми, журналісти, зразу ж виявили порушення. І це ми ще не вникали глибоко, бо не стояло таке завдання, а щоб там знайшли аудитори?

Але, як виявилось, аудитори чомусь проходили повз тендерів на дороги, навіть коли вони потрапляли до скандалів. І правоохоронці майже не звертали на них увагу, ми мало знаємо винятків, про один із таких нещодавно писали в АПР-новинах.

Cлід зазначити, що в минулі роки «Інформаційне агентство Антикорупційна правозахисна рада» неодноразово зверталось до правоохоронних органів, передаючи матеріали журналістських досліджень стосовно фірм, які можуть бути пов’язані з братами Дубинськими та їхніми компаньйонами. Проте реакція була відсутня, хоча в інших випадках на нас реагували, навіть розпочали кримінальне провадження відносно ймовірної корупції заступника керівника Офісу Президента Смирнова.

Як ремонтують дороги в Дніпрі«Бруківка за 100 мільйонів» стала мемом, про неї писали не тільки місцеві, але й всеукраїнські ЗМІ. Проте не лише Дніпро цю схему використовував, вона спливла згодом і в Києві, і в інших містах. І ми вже не знаємо – це з оглядом на досвід корупціонерів Дніпра підхопили? Або ж у всіх областях України розкрадають бюджет однаково? Але можемо припустити, що моду на «бруківку за 100 мільйонів» задало саме Дніпро. Ми ж задали моду на «Велике будівництво» – спочатку воно було в нас, а потім в Києві побачили, як спритно виходить в Дніпропетровській області з дорогами, й вирішили запровадити скрізь. У Києві почав бовтатись Юрій Голик, який при колишньому голові облради Резниченку та братах Дубинських займався дорогами Дніпропетровщини як один із координаторів. Як бачимо, «франшизою» «Великого будівництва» поділились з новою владою в Києві в обмін, як можна припустити, на зелене світло в регіоні. Саме тому фірми, пов’язані з братами Дубинськими, почали, точніше, продовжили отримувати й від Дніпропетровської ОДА, й від Дніпровської міської ради жирнючі тендери, через них без перебільшення пройшли мільярди.

Тому і на «бруківку за 100 млн» очі можна було закрити, і на інші сумнівні проєкти, навіть коли вони заздалегідь виглядають як очевидно корупційні. Тому схему з бруківкою та подібні прокрутили ще не один раз, про що ми писали.

Але це не означає, що дружити будуть завжди. Ми не знаємо, що конкретно не поділили, але точно щось не поділили, оскільки нещодавно проти братів Дубинських раптово розпочали кампанію. І не стільки місцеві правоохоронці, скільки столичні, наприклад, Генпрокуратура. Невже роками не помічали, відмовлялись помічати, і тут вирішили помітити?

7 серпня 2024 року Національна поліція опублікувала повідомлення про перевірку ймовірної причетності до розкрадання коштів на ремонтних роботах посадовців Дніпровської міської ради в змові з братами-підприємцями. Імена братів не назвали, але можна припустити, що мова йде про Дубинських, бо інших відомих братів, хто б отримував усі головні тендери на ремонти від міськради в нас немає.

У повідомленні йдеться, що оперативники Департаменту стратегічних розслідувань та слідчі Головного слідчого управління Нацполіції за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора провели слідчі дії в приміщеннях Дніпровської міськради, комерційних офісах та за місцями проживання фігурантів. Слідство встановлює причетність до оборудок двох братів-підприємців, які за допомогою місцевих посадовців могли налагодити масштабну схему з привласнення державних коштів шляхом завищення вартості проведених робіт та необхідних товарів.

Виходить дивно: роками ми, журналісти «Інформаційного агентства Антикорупційна правозахисна рада», кричали в наших публікаціях: крадуть бюджет, крадуть бюджет! (Кричали про це й інші ЗМІ.)  Ми збирали докази, документи, публікували їх. Нас читали, і що? Ігнорування.

Роками.

І тут раптово в Києві помітили: ого, так там же масштабне розкрадання може бути, уже десятки, ДЕСЯТКИ мільярдів перегнали через фірми «братів-підприємців»!

А ще раптово аудитори – не ми, журналісти, а державні аудитори! – почали звертати увагу на тендери, які спеціально робили під фірми «братів-підприємців». І, о диво, там виявили порушення, причому грубі, причому такі, які ТУПО лежать на поверхні! До цього якось не звертали увагу, але раптово почали.

Якщо ви думаєте, що проснулась совість, честь та гідність, то ми вам заздримо. Ми також хотіли б у це повірити. Але скоріш відбувається знову переділ.

Проте ця стаття про інше, у ній розглядається конкретне питання: як ремонтують дороги в Дніпрі? Тим паче, що тепер аудитори проїхались по тендерам, які роблять під «братів-підприємців». Один із них – на ремонт доріг. О, цей безкінечний ремонт доріг у Дніпрі! Тільки відремонтували, ремонтують знов. Виділяються сотні мільйонів, вартість будівництва та ремонту доріг у Дніпрі та області вища, ніж в інших містах та регіонах України, причому в більшості випадках в декілька разів. Одне лише ТОВ «Автомагістраль-2016» отримало замовлень на 2,5 млрд грн.

Ми розглянули один із останніх тендерів на ремонт доріг у Дніпрі – ями заливати взялись за 362,5 млн грн. Цей тендер забракувала Держаудитслужба України: є порушення, грубі. І якби усунули – так ні, не усунули. І не тільки не усунули, але й швидесенько, начхавши на аудиторів, переказали на рахунки ТОВ «Автомагістраль-2016» 240 млн грн. Втрутилась Дніпропетровська обласна прокуратура.

Ми вивчили висновок аудиторів, прочитали їхню переписку з Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, і хочемо донести до читача, як ремонтують дороги в Дніпрі.

Під час ознайомлення з реакцією відповідальних посадовців на думку приходили слова: нахабство, «відмороженість», маніпулювання, балаканина. Навіть експерт-кошторисник, якого ми залучили, був сильно здивований.

Тендер на ремонт доріг: зауваження аудиторів

19 лютого 2024 року було оприлюднено тендер «Послуги з благоустрою населених пунктів-послуги з поточного ремонту автошляхів», очікувана вартість 363 968 123,80 грн. Згодом оголосили переможця, результат був передбачуваний – ТОВ «Автомагістраль-2016», «своя» фірма для Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради.

Моніторинг закупівлі провела Держаудитслужба України, виявила порушення:

  1. Під час моніторингу визначення предмета закупівлі встановлено, що, цитуємо, «замовником у тендерній документації не зазначено перелік лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, на яких передбачається надання послуг». Перекладаємо: Департамент благоустрою замовив ремонт доріг, але не вказав, яких саме. Ось так: беріть гроші, ремонтуйте там, не знаємо де. І як проконтролювати такий ремонт? У таких тендерах, де розпливчатим є вже сам предмет закупівлі, є великий простір для корупційного підґрунтя, наприклад, якщо взяти послуги з ліквідацією стихійних сміттєзвалищ, які також надають фірми, пов’язані з «братами-підприємцями» (де ці сміттєзвалища, як проконтролювати реальну робот?).
  2. Відсутня підсумкова відомість ресурсів (ПВР), тобто документ з переліком матеріалів та їхньої вартості. І виникає дуже багато питань, наприклад, яким же чином була сформульована кінцева вартість, яка становила понад 360 млн грн?
  3. Відбулося завищення вартості тендера. У документації йшлося про те, щоб ями залити, а розрахували за коефіцієнтом, коли роботи ускладнені наявністю люків, чим збільшили їхню вартість на 15%.
  4. ТОВ «Автомагістраль-2016» не підтвердило документально наявність матеріальної бази для виконання замовлення, це взагалі-то привід відхилити його пропозицію. Але ж вони «свої», тендер, як ми припускаємо, під них робили, тому нічого, беріть гроші.

Усе це є грубими порушеннями Закону «Про публічні закупівлі». А тепер уявіть: як сторонній фірмі приймати участь в цьому тендері? Послуги з ремонту доріг – а які дороги ремонтувати, зазначили ж не всі? А як кошторис скласти фірмі, бо замовник не надає відомості про ресурси, матеріали?

Проте реальний конкурс не передбачався, робили тендер виключно для ТОВ «Автомагістраль-2016». Саме тому воно навіть не надало ОБОВ’ЯЗКОВІ докази наявності матеріальної бази, працівників, ресурсів. Бо були переконані в своїй перемозі, були переконані, що ніхто на порушення не зернить увагу – ані аудитори, ані правоохоронці. А якщо звернуть, ну так «порєшаєм». Не перший день одружені, як кажуть.

Як ремонтують дороги в Дніпрі? А ось так і ремонтують – не думайте, що попередні тендери були без цих порушень.

Аудитори написали листа до Департаменту благоустрою та попросили відповісти на питання: де у відкритих джерелах знайти документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Це ж тендерний конкурс, ви повинні потрібні документи публікувати для учасників, щоб було зрозуміло, звідки взялась очікувана вартість та як вона аргументується. (Питання 1)

Чому під час складання тендерної документації предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначений не за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури? Де ви взагалі хочете, щоб залили ями? (Питання 2)

Настанова з визначення вартості будівництва чому не використовується? Що це за довільна форма, в якій з цінами раздрай – яку хочу, таку визначаю? (Питання 3)

З цього витікає наступне питання: а ви взагалі яким чином здійснювали моніторинг цін на матеріальні ресурси, які складають 81,41% загальної вартості пропозиції учасника? (Питання 4)

Чому ви не відхили пропозицію ТОВ «Автомагістраль-2016», яка не надала доказів наявності матеріальної бази? (Питання 5)

Що відповіли в Департаменті благоустрою?

Питання 1

Висновок аудиторів

  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі

Листування за аудиторами

  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі
  • Як ремонтують дороги в Дніпрі

Нещодавно Олексія Арестовича спитали, чи було помилкою звільнити Залужного та призначити Сирського. Він відповів: «Це було рішення».  Можна відповідати так, що нібито й відповів, але відповіді немає.

На питання аудиторів, де знайти документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, у Департаменті благоустрою та капітального будівництва Дніпровської міської ради відповіли: на сайті https://dniprorada.gov.ua/

І як ви вважаєте, там, на сайті, є конкретна відповідь на конкретне питання аудиторів? А конкретна відповідь відсутня. Шукайте на сайті, там усе є, а чого немає, то все одно шукайте на сайті.

Аудитори спитали, як аргументувати необхідність витрат із бюджету на ремонт доріг, і в Департаменті благоустрою відповіли, цитуємо: «Обґрунтування бюджетного призначення: встановлено на підставі бюджету департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради на 2024 рік».

Тобто питають: яка причина, необхідність витрат грошей на ремонт доріг? Отримують відповідь: бо є гроші. Є бюджет, не бачу перешкод (його розікрасти?).

Це не відповіді, це або вода, або софістика, або ухилення від відповіді.

На питання аудиторів, як розраховують очікувану вартість закупівлі, у Департаменті благоустрою відповіли, цитуємо: «Очікувану вартість на надання послуг визначено на підставі методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради, затвердженої наказом від 21.04.2020 № 97».

Тобто в Департаменті благоустрою прийняли свої правила, яким чином вони визначають очікувану вартість. Вони приводять формулу: «Замовником направлено 3 письмові запити (електронною поштою) до учасників ринку, та відповідно отримано 3-и цінові пропозиції. Очікувану вартість визначено як середньоарифметичне за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де Ц – очікувана вартість, Ц1 – ціни, отримані за результатами запитів, К – кількість запитів. Очікувана вартість закупівлі становить: 363 968 123,8».

Інакше кажучи, вони питають у фірм: а скільки воно буде коштувати? А там чешуть потилицю та видають свої пропозиції. У Департаменті прикидають: ага, ну що ж, тоді візьмемо середню вартість – ось це і буде сумою, яку ми запропонуємо під час тендерного конкурсу. «Сашко, скільки буде ями залатати?» «Мільярд». «А ти що скажеш, Іване?» «Та за 900 мільйонів зроблю». «Так і напишемо: очікувана вартість становить дев’ятсот п’ятдесят мільйонів гривень». І начхати, що в державі є регламентації, яким чином визначити суму. Навіщо, нехай Сашко пропозицію зробить. А те, що Сашко вигадує цифри, які хоче, нікого не хвилює. Бо Сашко не сам вигадує, а із залученням посадовців Дніпровської міської ради – вони, до речі, те ж великі фантазери.

Питання 2

На питання аудиторів, чому не визначили, які саме дороги будуть ремонтувати, у Департаменті благоустрою спочатку навели поняття будівлі, будинку, лінійного об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури. А далі зазначили: «Послуги які планує придбати замовник у межах цієї процедури закупівлі, – це послуги з ямкового ремонту асфальтобетонного покриття доріг та невеликих окремих ділянок автошляхів у м. Дніпро. Ураховуючи викладене, послуги з поточного ремонту автошляхів за даним тендером не підпадають під визначення окремого будинку, будівлі, споруди, лінійного об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури та не можуть бути встановлені за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури».

Інакше кажучи, що ми будемо ремонтувати? Будівлі? Ні. Будинки? Ні. Лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури? Ні. Ми будемо заливати ями. А ями та місця не є будівлями, будинками та лініями. Отже, об’єкт не класифікується законодавством та регламентаціями, не визначаємо його і ми. І хотіли б точно сказати, що будемо ремонтувати, але воно не має назви. І на ремонт того, що не має назви та знаходиться там, де адреси немає, з бюджету виділяється 362,5 млн грн.

Питання 3

На питання аудиторів, чому ви не вимагаєте від учасників тендерного конкурсу дотримуватись регламентацій під час розрахунку вартості, у Департаменті благоустрою відповіли: так, ми знаємо, що є Настанова з визначення вартості будівництва.

Для читачів пояснимо: це один з головних документів, на який спирається фахівець-кошторисник у своїй роботі, причому він регламентує розрахунки вартості будівництва та ремонтів, коли мова йде про бюджет. Як нам пояснив експерт, попри лазівки та протиріччя в цьому документі, бюджетні організації вимагають спиратись на нього, а кошториси в довільній формі відхиляють. Цього вимагає закон, у Настанові чітко прописано: «Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств. Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором».

Тобто якщо бюджет – то Настанова. І ніяк інакше.

Так от, у Департаменті благоустрою відповіли: знаємо про Настанову.

Але застерігаємо (використовується саме це слово!!! – ред.) спиратись на неї під час розрахунків.

Чому?

І тут у Департаменті вдаються до хитрощів. Вони вказують: «Настанова з визначення вартості будівництва визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів із ціноутворення в будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво)».

І роблять такий висновок: «Отже, зазначена Настанова не є обов’язковою для визначення вартості поточного ремонту».

Тобто в Департаменті кажуть: ми згодні, будівництво чи капітальний ремонт – потрібно спиратись на Настанову.

Але ж у нас не капітальний, а поточний ремонт.

У Департаменті могли б за цією логікою і далі піти та сказати: і не ремонт у нас, а ПОСЛУГИ, а послуги – це не ремонт, а лише послуги з ремонту. Тому їх і не можна регламентувати, як ремонт.

А ще в Департаменті мають право сказати, якщо виходити з їхньою відповіді №2, що в нас не ремонт будівлі, не ремонт будинку, не ремонт інженерно-технічної транспортної лінія, а ремонт об’єктів, які не підпадають під жодне з цих визначень. Тому і Настанову тут не обов’язково застосовувати.

Питання 4

Аудитори запитали, яким чином у Департаменті здійснювали моніторинг цін, коли малювали сотні мільйонів, необхідних для ремонту.

У Департаменті благоустрою відповіли: а ніяк. Ми спирались на методику, яку ж самі запровадили: спитали в Сашка, Василя, Миколи, а потім вивели середнє арифметичне.

Ми розуміємо, що асфальт коштує умовно 5 гривень. А Микола, Василь та Сашко його хочуть продати дорожче – середнє арифметичне складає умовно 15 гривень. Нічого зробити не можемо, така в нас формула, ми її самі прийняли, ми на неї і тільки на неї спираємось.

А далі в Департаменті відповіли: та й взагалі здійснити моніторинг у нас немає можливості. Ми краще спросимо в Миколи. А чому можливість відсутня? Бо це потребує встановити наступне, цитуємо: «місце постачання, термін постачання, ким здійснюватиметься навантаження та/або розвантаження, та/або  перевезення матеріальних ресурсів, де проходитиме контроль якості, за чий рахунок усуватимуть недоліки товарів, гарантійні терміни товарів тощо». Та й взагалі, як вважають в Департаменті, цитуємо, «для простого порівняння цін необхідно закуповувати окремо матеріальні ресурси та проводити послуги з урахуванням матеріальних ресурсів Замовника. Для цього Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради повинен мати вантажівки для перевезення матеріальних ресурсів і складські приміщення для зберігання, мати в штаті  комірника, технолога (для можливості прийняття товару належної якості),  водіїв вантажівок та вантажників для здійснення навантаження та розвантаження матеріальних ресурсів, а також уповноважених осіб для проведення тендерів, додаткових бухгалтерів для ведення обліку тощо».

А ще, як би кажуть в Департаменті, ремонт буде проводитись до кінця 2024 року, а війна, а економічна криза, і ціни ходять туди-сюди. Тому Микола і сказав: ставимо 15 гривень, ми й поставили. І нехай хтось там за 5 продає, завтра воно може через нестабільність коштувати всі 15. То ми наперед подумали так.

До такого висновку приходять в Департаменті благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради: «Ураховуючи вищенаведене, неможливо прозоро та правильно здійснювати окремо моніторинг цін на матеріальні ресурси».

Розумієте, що кажуть?

Що моніторинг зробити неможливо, для цього треба їм збільшити втричі штат, займатись якимось безглуздими справами (щось там закупляти, кудись везти – і це все для моніторингу!). Витрати на бензин, оренда складів, коротше, не потрібен цей моніторинг! Ви кажете: витрати бюджетних коштів повинні бути прозорими. За версією Департаменту благоустрою, організації, яку у відкритих джерелах називають найбільш корумпованою структурою в Дніпровській міськраді, прозора витрата бюджетних коштів взагалі неможлива!

На цей раз ми не будемо втримуватись від емоційного коментарю й відверто заявимо: це все нахабна маячня!

Завдання: візьми на полиці лампочку, вкрути її. А ти вигадуєш, що для цього треба орендувати приміщення, розробити проєкт, найняти групу електриків, залучити в якості експертів фізиків, які проконсультують на тему «Що таке електроенергія?», отримати дозвіл у вікні №23, отримати від завгоспа драбину, написавши заяву на його ім’я, а драбини немає, бо він її пропив… Інакше кажучи, вигадувати відмазки. Причому настільки фантастичні, що виникає питання: вам не соромно?

Питання 5

Аудитори запитали, чому ТОВ «Автомагістраль-2016» визнали переможцем, адже воно не надало докази, що має відповідну матеріальну базу для здійснення замовлення. Цього потребує законодавство, без цього пропозицію відхиляють.

У Департаменті благоустрою відповіли: «Учасником ТОВ «Автомагістраль-2016» виконано вимогу тендерної документації, та надано довідку в довільній формі».

Перекладаємо. У Департаменті запитали в ЛОГВИНЕНКА ОЛЕГА АНАТОЛІЙОВИЧА, який є керівником ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ 2016»: «У тебе техніка, працівники, асфальт є, щоб за 350 лямів ямки залатати?» Він відповідає: «Мамою клянусь». «Проходиш, – говорят в Департаменті. – Ось тобі папірець, напиши тут, що ти, Олег, маєш матеріальну базу. Дата та підпис».

А потім це назвали так: «ТОВ «Автомагістраль-2016» виконав вимогу та надав довідку в довільній формі».

«Слухай, де твоя фірма знаходиться?» – питають в Департаменті. «Там», – відповідає директор ТОВ «Автомагістраль-2016». «А, ну все, підтвердив адресу, працюємо».

Ось приблизно так учасник надав інформацію про свою спроможність виконати замовлення.

Висновки, як ремонтують дороги в Дніпрі

Що маємо? Виходить, що вартість тендеру беруть просто зі стелі без моніторингу цін та ринку, лише спитавши у Василя, за скільки він готовий зробити роботи.

Замовляють послуги з ремонту доріг, а не ремонт доріг, що дозволяє ухилитись від регламентацій, установлених законодавством.

Не визначають, де саме будуть ремонтувати дороги, відсутня підсумкова відомість ресурсів. Тобто ремонтуємо, а що ремонтуємо – ми вам не скажемо, а ви знати й не повинні, повинні знати лише ми та «своя» фірма ТОВ «Автомагістраль-2016». З цього виходить наступне: кошти отримали, але через невизначеність, що, де і як ремонтувати, можна взагалі не ремонтувати, а попили їх зразу ж. А в звіті написати що завгодно.

Ось як ремонтують дороги в Дніпрі.

Була ще відповідь аудиторів на відповідь Департаменту благоустрою. Ми не будем детально розглядати її, скажемо лише те, що на сторінці тендеру UA-2024-02-19-012478-a зазначено:

Як ремонтують дороги в Дніпрі«Підтвердження усунення порушення: не усунуто.

Порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі: не усунуто.

Порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): не усунуто».

Втручання Дніпропетровської обласної прокуратури

Як ремонтують дороги в Дніпрі24.07.2024 Господарський суд Дніпропетровської області розглядав справу 904/2873/24 за позовом заступника керівника Дніпропетровської обласної прокуратури, в якому він вимагав визнати недійсним договір про надання послуг №18/03-1 від 18.03.2024, укладений між Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-2016».

Прокурор зазначив, що за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2024-02-19-012478-a Східним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель оприлюднений висновок від 30.05.2024 про виявлені порушення. У висновку було вказано, що замовник (Департамент благоустрою) мав відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Автомагістраль2016».

Прокурор стверджував, що спірний договір суперечить актам чинного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

За договором уже сплатили 240 млн грн. Прокурор стверджує: треба терміново розірвати договір, врятувати кошти.

У суді нічого не вирішили, наступне засідання буде 10 вересня 2024 року. А поки що сотні мільйонів осіли в кишенях «своїх» людей для Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради.

Чим завершиться, не знаємо. Але давно потрібно брати за яйця. Якщо є розкрадання бюджету та відмивання грошей – посадити до біса.

Може, правоохоронці з Києва на щось позитивно вплинуть. Хотілось би вірити попри скептицизм.

Нагадуємо, раніше ми писали, що ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ІКС-ТЕХ» може бути причетне до схеми захоплення землі в Дніпрі.


Відкрийте більше з АПР

Підпишіться, щоб отримувати найсвіжіші записи на вашу електронну пошту.