Вивозом сміття в Дніпрі займаються компанії «Екологія-Д» та «МД ГРУП КОМПАНІ». Але просто вивозити сміття не виходить – треба ж на цьому заробити «зверху». Вивозити сміття – це як будувати, стільки «прихованих робіт»…

Як крадуть на смітті в Дніпрі? Треба оголошувати тендери на мільйони з такими пунктами робіт, які неможливо перевірити, або ж які взагалі можуть бути відсутні.

Що відомо про ТОВ «Екологія-Д» та ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ»?

ТОВ «Екологія-Д» у відкритих джерелах пов’язують з братами Дубинськими та Резниченком, як і ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ».

Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі

У 2020 році ми писали про трагічну подію – співробітник «Екології-Д» потрапив під власний сміттєвоз та загинув, бо знаходився в стані алкогольного сп’яніння.

Ми розберемо, як презентує влада «Екологію-Д», але подібне відношення в неї й до «МД ГРУП КОМПАНІ», з одного ж кореня ростуть.

Як інформує телеканал Дніпровської міської ради «Дніпро-TV»,ТОВ «Екологія-д» «займається збиранням та вивозом відходів по всьому місту, ліквідацією стихійних сміттєзвалищ. Для цього щоденно працює 30-35 екіпажів сміттєвозів, 20 самосвалів, 16 погрузчиків».

Повідомляють, що «Екологія-Д» знаходиться на особливому контролі. Так, «Дніпровська панорама», приватне ЗМІ, яке отримує кошти з бюджету, інформує про одну з перевірок: сам директор Департаменту екологічної політики Дніпровської міської ради Олег Семенко відвідав базу товариства.

Що ж він встановив? А встановив він наступне: МО-ЛО-ДЦІ!

Цитуємо матеріали, які розповсюдила пресслужба Дніпровської міської ради, а потім їх підхопили ЗМІ, які кормляться з бюджетних тендерів Дніпровської міськради:

«Всі машини компанії оснащені GPS-навігацією та підключені до єдиної системи в диспетчерській. Співробітники бачать маршрути авто в реальному часі. Також на 6-ти сміттєвозах встановлені камери огляду. На базі також знаходиться ремонтна база вантажівок, де проводять поточні та капітальні ремонти.

Після інспекції Олег Борисович наголосив про важливість впровадження системи камер відеоспостереження на сміттєвозах. Керівництво підприємства згодилось і пообіцяло, що в найближчий час буде збільшена кількість таких систем».

Інакше кажучи, ось воно – майбутнє вже сьогодні. Суперсміттєвози з GPS. Кіберпанк, на який ми заслуговуємо.

Також цікавим є відеосюжет про те, що Інспекція з питань благоустрою щодня перевіряє, як у Дніпрі прибирають сміття. На відео ми бачимо інспекторів, які підходять до повного сміттєвого баку. «Непорядок», – фіксують вони та сутуляться від холоду. У сюжеті інформують: інспектори зразу ж викликають сміттєвоз, щоб вирішити проблему. Ні – сміттю в Дніпрі.

Інспектор каже, що ТОВ «Екологія-Д» відразу реагує та вивозить сміття.

Далі нам показують, як у повітрі матеріалізується кіберпанк-сміттєвоз, і через секунду баки вже пусті.

Так тримати, «Екологія-Д»!

Але, але, але…

Але бюджет треба якось… ну ви розумієте, що роблять корумповані посадовці з бюджетом. Ось і на смітті потрібно, гроші не пахнуть. Можна припустити, що в них добре виходить з «пилою», оскільки ж не просто так посадовці, навіть «Олег Борисович», хвалять компанії, які займаються вивозом сміття.

Тим паче гроші з карманів платників податків йдуть великі – Дніпро займає перше місце в Україні за розтратами з бюджету на вивіз сміття. У грудні 2022 року «Лица» з посиланням на дані Dozorro писали: «Прибирання одного квадратного км вулиць в Дніпрі під час війни коштує понад 1 млн грн».

Як крадуть на смітті в Дніпрі

А Dozorro надає наступну інформацію, порівнюється Львів із Дніпром:

«ЛЬВІВ, який ще в лютому-березні прийняв чи не найбільше переселенців, судячи з транзакцій, не зупиняв темпи благоустрою. Сферу відповідальності за чисті вулиці розподілили по районах. Шість райадміністрацій проводять закупівлі й укладають договори як з приватними організаціями, так і з комунальними.

Послуги 76-ти виконавців із початку повномасштабного вторгнення обійшлися Львову в 312 млн грн. Для громади площею 315 квадратних кілометрів і населенням у понад 780 тисяч осіб (разом з переселенцями) це коштувало приблизно 900 тис. грн за квадрат або 400 грн на людину.

У ДНІПРІ утримання вулиць проводять більш централізовано. Замовлення формулює Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради, який упродовж цього року користується послугами 7-ми підрядників: ТОВ «Автомагістраль-2016», ТОВ «Екологiя-Д», ТОВ «БВФ «Елiтпроект», ТОВ «БГ «Транс Континенталь», ТОВ «Днiпроремонт БТ», ТОВ «МД Груп Компанi» й ТОВ «Днiпро Гiдро Монтаж».

За 9 місяців їм заплатили понад 400 млн грн, що становило приблизно мільйона гривень за кожний квадратний кілометр міста – у 2,5 раза більшого за Львів.

19 млн грн сплатили ТОВ «Автомагістраль-2016», яку «Наші гроші» пов’язують із компаніями, що мають зв’язки з розшукуваними за шахрайство підприємцями Дубинськими. Зокрема, фірма поставляє матеріали ТОВ «Будінвест інжиніринг», засновник якого Павло Чухно є директором спортклубу «Прометей» Дубинського».

Слід вказати, що ТОВ «Атомагістраль-2016», яку згадує Dozorro, фігурувало в попередньому нашому журналістському розслідуванні – цій компанії під час воєнного стану виділили з бюджету 100 млн грн на бруківку. Внаслідок майже новий непошкоджений асфальт позривали, щоб покласти цю саму бруківку. Можна припустити, що таким чином відповідальні посадовці Дніпровської міської ради знайшли спосіб розікрасти податки, які були отримані від військових – це майже півмільярда гривень. Поквапились, дока є час, доки ще при владі, доки гроші не забрали, наприклад, на допомогу ЗСУ, що погрожує зробити останнім часом центральна влада.

Схема, як корупціонери крадуть на смітті в Дніпрі

Про корупційні схеми на будівництві ми вже писали, у нас є дві загальні статті окрім розслідувань багатьох конкретних випадків:

Схеми розкрадання на будівництві та ремонтах

Як крадуть на будівництві: позиція аудиторів

На будівництві, під час ремонтів можна вигадати зайві роботи, які важко перевірити. Є також «приховані» роботи, які перевірити фактично неможливо. І все це дуже полюбляють корумповані посадовці.

Але зі сміттям подібна ситуація: можна прописати роботи та об’єми, які на практиці відсутні. А перевірити не вийде.

Якщо дослідити тендерну документацію, то виявляється: «Екологія-Д» та «МД ГРУП КОМПАНІ» – сверх-супер-мега-надкомпанії з вивозу сміття, вони зроблять навіть такі роботи, яких може й не бути, але зроблять же, це ж майбутнє вже сьогодні!

І зроблять в таких об’ємах, яких може й не знайтись.

Ось такі фантастичні речі відбуваються в Дніпрі, місті майбутнього вже сьогодні.

Ось останні тендери, які отримала ТОВ «Екологія-Д» на прибирання:

«Послуги з благоустрою населених пунктів – утримання автошляхів міста, у тому числі мостів та шляхопроводів та ліквідації стихійних сміттєзвалищ»:

02 жовтня 2023 року – 29 992 442, 20UAH

27 вересня 2023 року – 33 649 503, 02 UAH

07 серпня 2023 року – 21 015 738, 51 UAH

14 липня 2023 року – 79 010 441, 46 UAH

20 червня 2023 – 100 657 370, 00 UAH

12 груд. 2022 – 376 791 899, 33 UAH

12 груд. 2022 – 155 074 166, 40 UAH

У Додатку 4 до тендерної документації вказані види та кількість послуг, які зобов’язується надати переможець тендеру – «Екологія-Д», з ним ви можете ознайомитись нижче

Як крадуть на смітті в Дніпрі

Але цікавить, яким чином були проведені розрахунки?

Ось, наприклад, цікавою є графа: «Очищення зеленої зони від ВИПАДКОВОГО сміття». І вказані наступні показники: «кількість – 122 780 на одиницю виміру – 100 м2».

Зрозуміло, що ніяк перевірити цю роботу ми не можемо. Бо сміття «випадкове», воно може бути, а може й не бути. Бо його може бути м Save енше. І чому саме такі показники вказані? Чим керуються ті, хто складає тендерну документацію?

Питання риторичні, перевірити відповідність робіт до вказаних послуг неможливо.

Але кошти виділяються. І чималі. А аргументують цими показниками, які пояснити важко. А чому саме 122 780 послуг, а не 135 533? А якщо послугу не надано, бо «випадкове» сміття не з’явилось, усе чисто?

Інші види робіт також викликають подібні питання.

Уявіть, що ви робите в квартирі ремонт. А вам ремонтники на вуха локшину вішають: «Тут потрібно 10 мішків шпаклівки». Але насправді потрібно 3. Ви в цьому нічого не розумієте, а вони на вас заробляють.

Щось подібне й зі сміттям: усе сумнівно, усе важко перевірити, важко встановити, чи адекватним є співвідношення наданих послуг та їхньої вартості. Точніше, не важко, а неможливо.

Саме це і є підґрунтям для реалізації чергової схеми розкрадання бюджетних коштів.

Чи є проблеми зі сміттям у Дніпрі?

На це можна відповісти: але ж прибрали, навіщо подробиці?

По-перше, тоді і ремонтники, які вкрали 7 мішків шпаклівки з десяти також невинні за цією логікою: але ж ремонт зробили!

Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі
Як крадуть на смітті в Дніпрі

По-друге, далеко не все так гарно зі сміттям у Дніпрі, як про це пишуть «правильні ЗМІ». Є незадоволені.

Так, нещодавно, 28 жовтня 2023 року вийшов сюжет на «Суспільному»: «На купи сміття на алеї скаржаться в Дніпрі місцеві жителі». У цьому сюжеті йдеться про неприбране сміття в Придніпровську. Дійшло до того, що мешканці самі стали прибирати, не чекаючи комунальників від Дніпровської міської ради.

І як реагують на це посадовці? Заступник голови Лівобережної адміністрації ДМР Олег Лохмаков каже: потрібно ще виділити кошти з бюджету на сміття. Отже, дайте ТОВ «Екологія-Д» та  ТОВ «МД ГРУП КОМПАНІ» більше грошей!

А трохи раніше – за декілька місяців до сюжету «Суспільного», «Інформатор» розмістив відео «Низка районів Дніпра потерпає від сміття та смороду».

«Йдіть, там «воніще», гори сміття, страшні, як двоетапний дім, – каже мешканка Дніпра. – Ніхто не прибирає, «свинюшник».

«Сміття до парку летить, там діти гуляють, мами з колясками», – скаржиться мешканець.

Як пояснюють це на сміттєвозі, який нарешті з’явився в районі: водіїв немає, хворіють, а половина водіїв пішла воювати. Як крадуть на смітті в Дніпрі? А так, що в деяких районах сміття гори.

Може, треба додатковий тендер на сотні мільйонів, щоб сміттєвози працювали краще?

Нагадуємо, раніше ми писали про шокуючий стан укриттів у Дніпропетровській області та кількість загиблих цивільних осіб.


Відкрийте більше з АПР

Підпишіться, щоб отримувати найсвіжіші записи на вашу електронну пошту.