Написання в соціальних мережах невеликих шести дописів на місяць буде оплачуватись щедро – 5,4 млн грн за 10 місяців такої роботи
Дніпровська міськрада виділяє п’ять мільйонів на копірайтера, це при тому, що з бюджету вона фінансує приватні ЗМІ.
На ці ЗМІ виділяється приблизно 100 мільйонів на рік, якщо враховувати не тільки ймовірно корупційну структуру КП «Організаційно-аналітична служба», але й замовлення департаментів.
Можна припустити, що на цих тендерах крадуть гроші. Якимось посередникам Дніпровська міськрада готова платити 10 000-16 000 гривень за одну публікацію в інтернеті, якщо виходити з тендерної документації.
При цьому підтвердити, що ці публікації були здійснені, у Дніпровській міськраді не можуть.
Тобто, припустимо, гроші просто йдуть до кишені, може декілька публікацій роблять, де вихваляють посадовців за бюджетні кошти.
Детально ми писали про ці тендери в наших розслідуваннях, ось одне з них.
Тепер Департамент із питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради, який, до речі, курує КП «ОАС» та рекламну політику, замовив послуги копірайтера за п’ять мільйонів.
І можна було б сказати, що на ці кошти щоденно буде працювати група копірайтерів, ціле інформаційне агентство, але про яку групу може йтися, якщо вимоги – не менше шести дописів у соціальних мережах та замовлення їхньої реклами?
А в тендері прописали: 100 послуг. Пояснення не було, просто 100 якихось послуг. Буде цинічно, якщо вияввиться, що мова йде про 100 дописів у соціальних мережах на рік. Тобто одна маленька публікація в Фейсбуці на 200 символів (це один-два абзаци) обходиться бюджету в 54 000 гривень (!!!). Але це припущення, тендер розмитий, щоб менше було питань. Але істина десь поряд.
Сотні мільйонів з бюджету виділили на піар посадовців у приватних ЗМІ, але виявилось, що підтвердити виконання з боку останніх у Дніпровській міській раді не можуть
Із дніпровського бюджету роками виділяють шалені гроші на піар політиків при владі в приватних ЗМІ. Мова йде навіть не про десятки, а про сотні мільйонів гривень під час воєнного стану. Ці приватні ЗМІ, значна частина яких належать людям із оточення можновладців, таким чином отримують фінансування з бюджету, займаються піаром «найкращої влади». А також, можна припустити, відбувається банальне розкрадання бюджетних коштів.
Журналіст О. Славний звернувся із запитом до директора Департаменту з питань місцевого самоврядування Артема Ніделька з проханням надати посилання на публікації, за які з бюджету Дніпра заплатили майже 8 мільйонів за одним із безкінечних тендерів на ЗМІ.
Але пан Ніделько відповів, що посилання не надасть, оскільки це нібито конфіденційна інформація.
Тобто публікації в засобах масової інформації, на думку посадовця, за які з бюджету заплатили кошти, є конфіденційними (!!!).
Вони нібито є, але ми вам їх не покажемо.
Журналіст Славний робить висновок:
«З першого погляду важко зрозуміти, навіщо платити гроші за висвітлення діяльності міської ради, а вже готові матеріали називати конфіденційною інформацією. Втім, знаючи, як у міській раді Дніпра люблять дерибанити бюджетні гроші, важкого в цьому нічого немає».
Також й ІА ГО «Антикорупційна правозахисна рада» в 2023 році зверталось до Дніпровського голови Бориса Філатова, щоб він відповів на запитання, як відбувається перевірка виконаних замовлень з боку ЗМІ на сотні мільйонів.
Нам відповів заступник мера Сидоренко Олександр, подробиці його відповідь ми розібрали за посиланням. Якщо коротко: відповідь його була наповнена водою, в ній взагалі не було конкретики, тому назвати це відповіддю важко – не відповідь, а відписка з проханням йти нам куди потрібно. Це просто була теза, яку в різних формах крутили в тексті, і виглядала вона так: не лізьте, усе під контролем, усе с грошима нормально. Але пояснювати це «нормально» не будемо, бо воно вам не потрібно.
Так може не дуже нормально?
Так може вкрали та продовжують красти?
Дніпровська міськрада виділяє п’ять мільйонів на копірайтера
Ймовірно корупційний тендер на послуги копірайтингу оголосив Департамент з питань місцевого самоврядування, який очолює Артем Нідєлько. Куди він і на що конкретно витратить гроші – звітувати не буде перед громадськістю. Просто дайте гроші – і геть звідси.
Копірайтер – це людина, якій дають матеріали, і вона повинна скласти короткий текст у вигляді допису з метою просування товарів, ідей, концепцій.
Тобто це не повноцінний автор статті, його завдання частіше за все зводиться до того, щоб переписати якийсь матеріал і видати за власний продукт.
Копірайтери працюють в усіх інтернет-ЗМІ. Вони беруть новину з якогось одного джерела, потім її переписують і публікують на сайтах або в соціальних мережах. Копірайтер не повинен перевіряти інформацію, нехай вона тричі буде брехнею, він просто переписує.
Копірайтер, якого замовляють для просування товарів, створює невеликі рекламні дописи про товари з фото, відео.
Копірайтер, який повинен вести сторінку якоїсь організації, публікує актуальну інформацію в соціальних мережах про неї, наприклад, повідомлення, що відбудеться день відкритих дверей. Зазвичай створюється ця публікація так, щоб була можливість її подальшої реклами.
Для того щоб працювати копірайтером, не потрібні спеціальні навички, освіта. Треба просто за шаблоном писати короткі дописи, переписувати наданий текст.
Ті новинні сайти, які ви читаєте, є результатом роботи копірайтерів, які переписують новини з інших джерел. Якщо ви думаєте, що ЗМІ проводить розслідування, шукають підтвердження інформації, то ви помиляєтесь. ЗМІ просто переписують те, що кинули «зверху». ЗМІ – це копірайтинг.
У тих медіа-ресурсах, які отримують з бюджету Дніпра мільйони на публікацію матеріалів, працюють копірайтери. Зарплатня в місті – 8000-12000 гривень, приблизно 5-7 годин копірайтер повинен кожні пів години створювати допис (пів години – це розповсюджений стандарт). Для цього копірайтер відкриває інші ЗМІ та переписує для свого якусь новину. 2-3 абзаци, 3 хвилини часу – готово.
Так виникають дописи в Facebook, Telegram, на новинних сайтах.
Через скрутну економічну ситуацію та війну на ринку праці величезна кількість копірайтерів, які готові працювати за копійки. Вони буквально за 200 гривень будуть сидіти по 8 годин і писати тексті в безкінечному режимі.
Є «ферми» копірайтерів. Навіщо самим наймати співробітників, якщо можна замовити послуги ферм. Ферми об’єднують копірайтерів, які працють вдома. Їм надає керівництво текст, і цей текс кожен із них переписує по-своєму. Потім цей текст розсилають в ЗМІ, які користуються послугами ферми.
Тобто деякі ЗМІ НЕ МАЮТЬ СВОЇХ СПІВРОБІТНИКІВ У РЕАЛЬНОСТІ, А ОДНА ФЕРМА НАПОВНЮЄ КОНТЕНТОМ ДЕСЯТКИ ТАКИХ ЗМІ.
Скільки копірайтерів потрібно, щоб розпилити 5 400 000 гривень з бюджету Дніпра. Невже один?
540 тисяч гривень виділить на місяць Департамент з питань місцевого самоврядування за послуги копірайтера.
На 100 тисяч можна найняти десять копірайтерів на місяць, якщо виходити з реальної зарплатні в місті. А на 440 тисяч ще погуляти!
Реклама дописів також коштує копійки. Щоб охопити аудиторію в 300 000 осіб, потрібно заплатити тисячу доларів.
Але навіщо десять копірайтерів, якщо виходити з кількості замовлених послуг?
Цю роботу може виконати одна особа, витрачати одну годину на день, причому працювати не кожного дня.
Дніпровська міськрада виділяє п’ять мільйонів чотириста тисяч гривень на копірайтера, давайте розберемо згідно тендерної документації, що саме він повинен зробити:
- Копірайтинг та публікація інформаційних повідомлень обсягом не менше 6 (шести) публікацій на місяць.
- Підготовка та налаштування таргетованої реклами обсягом не менше 6 (шести) публікацій на місяць із загальним охопленням не менше 300 000 (трьохсот тисяч) осіб.
- Об’єм допису – 200-600 знаків.
- Публікації треба створювати в соціальних мережах Facebook, Telegram, Viber.
5. Будуть створені публікації про діяльність наступних підрозділів Дніпровської міської ради:
– Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради;
– Департамент молодіжної політики та національно-патріотичного виховання Дніпровської міської ради;
– Департамент Житлового господарства Дніпровської міської ради;
– Департамент транспорту та інфраструктури Дніпровської міської ради;
– Комунальне підприємство «Цифрова трансформація та автоматизація інформаційних процесів міста «єДніпро» Дніпровської міської ради;
– Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради;
– Комунальне підприємство «Дніпроводоканал» Дніпровської міської ради;
– Департамент з питань самоорганізації населення Дніпровської міської ради;
– Інспекція з питань праці та зайнятості населення Дніпровської міської ради;
– Комунальне підприємство «ІНФО-РАДА-ДНІПРО» Дніпровської міської ради.
Ось і все. (До речі, Департамент гуманітарної політики Сушко вже замовив за 3 мільйони публікацій в інтернеті, як і Департамент благоустрою Лисенка.)
Ні, є вода та всілякі пафосні оберти, наприклад, «цілодобова 7/24 підримка ресурсів». За такими ось формулюваннями взагалі нічого не стоїть, коли мова йде про 6 дописів на місяць.
Та навіть якщо б мова йшла про 100 дописів на місяць, це два дні роботи копірайтера.
Куди підуть гроші реально, вам не розкажуть. Бо директор Департаменту Нідєлько знову скаже: «це конфіденційна інформація». Ось і судись з ним. А як прозвітує керівництву пан Нідєлько? Занесе звіт у білому конверті?
До речі, пан «Нєділько» висловився, що мітингувальники, які вимагали не фінансувати з бюджету приватні ЗМІ під час воєнного стану, проплачені. Ми нічого не знаємо, про мітингувальників, але знаємо, що цю заяву опублікували в «Фактах», і публікація була явно проплаченою. «Факти» взагалі дуже полюбляють усілякі замовлення. Невже Нєділько платив із бюджету «Фактам»? Сумніваємось, що з власної кишені.
Нагадуємо, раніше ми писали про ймовірне розкрадання бюджету на дорогах у Дніпропетровській області.
Відкрийте більше з АПР
Підпишіться, щоб отримувати найсвіжіші записи на вашу електронну пошту.