Приватна фірма «Золота середина» отримає бюджетні кошти за послуги розміщення інформації в інтернеті.
ДніпроTV («Дніпровська міська студія телебачення») замовило рекламу на obozrevatel.com, виходить, одна публікація коштуватиме 24 тис. грн, договір має корупційні ризики.
Ми неодноразово писали, як Дніпровська міська рада щороку витрачала десятки мільйонів на піар у приватних медіа. Наше велике розслідування виявило: тендерні конкурси проводилися з порушеннями, перемагали посередники без репутації, а кошти спрямовувалися заздалегідь обраним ЗМІ. КП «Організаційно-аналітична служба» фактично була прокладкою, через яку переганяли кошти на ці сумнівні речі. Там були і кримінальні справи, і прокуратура, але, як завжди, все завершилося нічим.
Ми наголошували, що такі тендери мають високі корупційні ризики: через них фінансуються медіа, пов’язані з владою, та піаряться високопосадовці. Простіше кажучи, за бюджетні сотні мільйонів посадовці міськради замовляють послуги у «своїх» ЗМІ, які потім їх прославляють. Ну і ніхто не відміняв імовірне розкрадання бюджету.
І ось, коли ми дізналися, що комунальний телеканал ДніпроTV замовляє рекламні послуги в інших ЗМІ, у нас виник когнітивний дисонанс. Ми раніше дивувалися: навіщо міськраді витрачати мільйони на приватні медіа, якщо є власна пресслужба, сайти, соцмережі та ВЛАСНИЙ ТЕЛЕКАНАЛ? А тепер цей ВЛАСНИЙ ТЕЛЕКАНАЛ замовляє послуги у приватної фірми!
Це вже якась фантастична антиутопія, де роботи створюють роботів: ЗМІ замовляє послуги ЗМІ в інших ЗМІ.
І для цього користується послугами посередників. Тобто заплатять і сайту «Обозреватель», і фірмі, яка нібито з ним буде домовлятися.
ДніпроTV піднімає голову
23 квітня на 65-й сесії Дніпровської міськради депутати підтримали зміни до бюджету. Що відбулося?
Ліквідували КП «Організаційно-аналітична служба» через скандали. Вирішили створити нове — КП «Відкритий Дніпро», яке займатиметься інформаційною прозорістю та громадською аналітикою (на нашу думку, ті ж яйця, але в профіль, – ред.). КП «ОАС», нагадуємо, було прокладкою, через яку перегнали понад 104 млн грн на так звані рекламні та маркетингові послуги для висвітлення діяльності міськради (при цьому пам’ятаємо, що не тільки воно замовляло їх, але й інші підрозділи ДМР).
Як зараз кажуть, вангуємо: КП «Відкритий Дніпро» скоро займеться тим же самим, чим до цього займалося КП «Організаційно-аналітична служба», тобто активною роздачою бюджетних мільйонів у приватні руки під приводом замовлення реклами. На що натякаємо? Ще раз даємо посилання на наше розслідування, якщо не встигли ознайомитися: https://com1.org.ua/reklama-dniprovskoi-miskrady-v-zmi/.
Окрім того, на сесії збільшили фінансування КП «Дніпровська міська студія телебачення» (ДніпроTV). Якщо в 2024 році воно становило 65 млн грн, то вже в 2025 – 83,4 млн грн.
Що ж, гроші отримали, тепер треба «освоїти». І якщо раніше схему провертали через КП «Організаційно-аналітична служба», то поки на ноги встане КП «Відкритий Дніпро», гроші перегонять через інші органи.
ДніпроTV замовило рекламу в obozrevatel.com, конкурсу не було, є корупційні ризики
25 квітня 2025 оприлюднили тендер «ДК 021:2015: 79340000-9 Рекламні та маркетингові послуги (Послуги із розміщення інформації в медіа – в онлайн-медіа (в мережі «Інтернет»)».
25 квітня 2025 року об 11:43, тобто зразу ж, було укладено договір із ТОВ «Золота середина». Згідно аналітичній системі YouControl, фірма зареєстрована в Києві і взагалі не отримувала до цього державних замовлень.
Звісно, конкурс не передбачався, і ДніпроTV пояснило це тим, що бажаючих немає, тому вони самі обрали, з ким працювати.
Ми можемо припустити, що бажаючі були, просто так вийшло (і думається, спеціально), що вони не знали про конкурс і дізнатися не могли.
Порушення та корупційні ризики замовлення порталу obozrevatel.com
Відповідно до законодавства про публічні закупівлі, переможець тендеру не може бути визначений заздалегідь. Конкурс передбачає, що учасники змагатимуться за перемогу. Натомість у цьому випадку одразу було вказано, що послуги замовляються в obozrevatel.com.
Цікаво, що сам «Обозреватель» участі в конкурсі не брав, адже це було б відвертим порушенням і повним абсурдом. Натомість до участі в тендері фактично запрошували посередників, які мали домовитися з «Обозревателем». На нашу думку, це не лише хитрість, а й грубе порушення законодавства.
Крім того, з договору незрозуміло, скільки отримає посередник — ТОВ «Золота середина», а скільки дістанеться obozrevatel.com. Відомо лише, що за 4 млн грн передбачено 166 публікацій.
Як показав час, боротися з цим марно, і ці тендери на ЗМІ з корупційними ризиками будуть спустошувати бюджет, адже контролюючи органи закривають очі, а законодавством не заборонено державним та комунальним органом замовляти в приватних ЗМІ рекламу та публікації. А треба було б заборонити. Але хто ж заборонить годівницю? Посадовці не вороги собі та своїм кишеням.
Нагадуємо, раніше ми писали про суд навколо розорювання пасовищ на Дніпропетровщині.
АПР-новини
Відкрийте більше з АПР
Підпишіться, щоб отримувати найсвіжіші записи на вашу електронну пошту.