Дніпровська міська рада, та ТОВ «Паркт Сервіс Группе» організували «офшорні парковки» у місті Дніпро, непрозору схему в сфері паркування на території міста.

Посадові особи Дніпровської міської ради, Комунального підприємства «Міськавтопарк» Дніпровської міської ради та ТОВ «Паркт Сервіс Группе», запровадили непрозору схему в сфері паркування транспортних засобів на території міста Дніпра. Згідно  якої ТОВ «Парк Сервіс Группе» збирає кошти за паркування з користувачів, та не перераховує їх до бюджету Дніпровської міської ради.

Дніпровська міська рада рішенням від 21.12.2016р. №38/17 затвердила «Правила паркування транспортних засобів на території міста Дніпра».

Рішенням від 30.11.2016р. №587 Дніпровською міською радою затверджено «Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у м. Дніпрі».  Згідно вказаного рішення відведено 163 земельні ділянки для паркування.

В подальшому міська рада у 2017-2019 роках  прийняла 21 рішення про внесення змін та доповнень до вказаного Переліку спеціальних земельних ділянок. В результаті офшорні парковки отримали  майже вдвічі більше територій.

Переважну більшість майданчиків для паркування у 2018-2019 році було передано підприємству ТОВ «Парк Сервіс Группе» (код ЄДРПОУ 40884777).

ТОВ «Парк Сервіс Группе» (код ЄДРПОУ 40884777) зареєстровано 07.10.2016р.  Засновником підприємства є офшорна кіпрська компанія – «Кефлірот Лімітед» (адреса засновника: 1065, Нікосія, 1065, Грег Тауер, 2 поверх, Флорініс,7, Кіпр). Кінцевим бенефіціарним власником (контролером) юридичної особи «Кефлірот Лімітед» є громадянин латвійської республіки Левс Голандс, (Латвія, м.Рига, Маскавас,254/1-26 LV-1063). Левс Голанс, також   є засновником багатьох інших офшорних компаній.

Розмір внеску до статутного фонду ТОВ «Парк Сервіс Группе» складає лише 10 000 грн.

Юридичною адресою ТОВ «Парк Сервіс Группе»  вказано місце масової реєстрації суб’єктів господарювання: м. Дніпро, Площа героїв Майдану, 1 (без зазначення конкретного офісу або приміщення).

У підприємства відсутнє у власності нерухоме та рухоме майно, а також має незначну кількість найманих працівників.

За основними критеріями ТОВ «Парк Сервіс Группе» має ознаки «ризикового» підприємства.

Користуючись непрозорою схемою Порядку проведення конкурсу з визначення оператора паркування, посадові особи Департаменту транспорту Дніпровської міської ради та КП «Міськавтопарк» організовували конкурси, переможцем в яких визнавалось ТОВ «Парк Сервіс Группе».

У 2018 та 2019 році ТОВ «Парк Сервіс Группе» отримало у користування близько 160 майданчиків для паркування (офшорні парковки). Розташованих переважно а центральній частині міста.  Загальна площа майданчиків для паркування складає понад 40 000 кв.метрів, з кількістю місць для паркування понад 4 200.

Рішенням виконкому Дніпровської міської ради від 11.04.2011р. №512 затверджено «Тарифи вартості послуг паркування на майданчиках для платного паркування транспортних послуг у Дніпрі».   В подальшому міська рада у 2017-2019 роках  прийняла 5 рішень про внесення змін до вказаного рішення. Змінювала тарифи вартості послуг паркування. За останніми рішеннями від 23.10.2018р. №1039 та від 23.07.2019р. №743, вартість години паркування на переважній більшості місць паркування оператора ТОВ «Парк Сервіс Группе» безпідставно піднято до 15 грн.

Таким чином,  загальна сума коштів отриманих ТОВ «Парк Сервіс Группе»  за  послуги з  паркування, може складати  понад 120 000 000 гривень на рік.

Водночас, за даними отриманими від Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету  Дніпровської міської ради, загальна сума надходжень до міського бюджету збору за місця для паркування транспортних засобів сплачена усіма суб’єктами господарювання- операторами склала: у 2017 році – 11 268 700 грн.,  у 2018 році – 10 105 000 грн., у 2019 році – 12 625 200 грн.

Згідно інформації отриманої від Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, ТОВ «Парк Сервіс Группе» задекларовано та сплачено збору за місця для паркування транспортних засобів в наступних розмірах:

-У 2017 році в сумі 1 060 500 грн. за 13 місць для паркування, площею 11223 кв.м.

-У 2018 році в сумі 1 197 900 грн. за 27 місць для паркування, площею 11143 кв.м.

-У 2019 році в сумі 1 264 300 грн. за 100 місць для паркування, площею 28241 кв.м.

Загальна сума збору сплаченого ТОВ «Парк Сервіс Группе» за 3 роки складає лише 3 522 700 грн.

Таким чином, кошти в сумі близько 120 000 000 грн. на рік отримані від використання комунального майна (земельних ділянок, об’єктів інфраструктури, та інше) потрапляють до офшорної компанії ТОВ «Парк Сервіс Группе». Замість надходження на рахунки балансоутримувачів майна та в місцевий бюджет. В подальшому з використанням незаконних схем можуть переводитись в готівку та розподіляться між зацікавленими особами.

Крім того, ТОВ «Парк Сервіс Группе» має можливість ухилятися від сплати в повному обсязі збору за місця для паркування транспортних засобів. Шляхом  заниження при розрахунку збору об’єкт оподаткування. А саме, площу земельних ділянок, відведених для організації та провадження такої діяльності та зменшуючи кількість днів провадження діяльності.

Так, на кінець 2019 року ТОВ «Парк Сервіс Группе» задекларовано площу 28 241 кв.м.. Хоча,  фактично виділена площа під офшорні парковки понад 40 000 кв.м. Сума сплаченого збору 1 264 300 грн.

Враховуючи реальні режими роботи майданчиків для паркування та вказану площу, відповідна сума збору за місця для паркування  може складати щонайменше понад 30 000 000 грн. Таким чином, можливо припустити, що до бюджету не надійшли  податки в особливо великих розмірах. Такі дії  мають ознаки складу злочину передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Посадові особи Дніпровської міської ради, неодноразово необґрунтовано збільшували вартість послуг з паркування ТОВ «Парк Сервіс Группе». Без наявності відповідних розрахунків та об’єктивних підстав. Це не збільшувало надходженнь до міського бюджету. Адже збір за місця для паркування транспортних засобів сплачується у розмірах відповідно до ст.268-1 Податкового кодексу України.

Навпроти, збільшення міськрадою вартості послуг за паркування призводило до збільшення збору коштів ТОВ «Парк Сервіс Группе».

Посадові особи Дніпровської міської ради непрозоро визначали ТОВ «Парк Сервіс Группе» оператором з надання послуг паркування. А саме, без проведення прозорих аукціонів (тендерів) на право організації та експлуатацію майданчиків для паркування (офшорні парковки).  Хоча при визначенні інших суб’єктів господарювання-операторів, такі аукціони (тендери) обов’язково проводились.

Посадові особи Дніпровської міської ради в супереч вимог ст.268-1 Податкового кодексу України не надавали до ГУ ДПС у Дніпропетровській області у встановлений термін зазначену інформацію за 2018 та 2019 рік. Таким чином ТОВ «Парк Сервіс Группе» мало можливість уникати обов’язку сплачувати в повному обсязі збору за місця для паркування транспортних засобів (офшорні парковки).

Також, посадовими особами Дніпровської міської ради та Інспекції з питань контролю за паркуванням, запроваджено непрозору схему. А саме, отримання ТОВ «Парк Сервіс Группе» бюджетних коштів в сумі 8 000 000 грн.. Кошти віділено, за  начебто, надання  послуг з доступу до автоматизованої інформаційної системи оплати послуг паркування та електронного обліку відповідних  транзакцій.

Кошти отримані за результатами проведених аукціонів: UA-2019-09-03-002013-b, UA-2019-12-24-002330-b, UA-2020-04-28-000731-b, UA-2020-02-04-001086-а.

Виконання функцій Інспекцією з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради не сприяють  збільшенню надходжень до міського бюджету. Але фактично збільшують суми коштів  які безпосередньо отримуються приватною офшорною компанією ТОВ «Парк Сервіс Группе».

З даного приводу нами були направлені відповідні заяви до правоохоронних органів. Відомості внесені до ЄРДР , розпочато досудове слідство.  При підтвердженні вищевикладених фактів, винних осіб можуть притягнути до кримінальної відповідальності за ч.5 ст.191, ст.364, ст.212 Кримінального кодексу України.